پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240468
وضعيت مجوز توليد ۴ قلم فرآورده گياهي ضد کرونايي
تاریخ انتشار : 1399/09/09 08:31:58
نمایش : 1263
سخنگوي سازمان غذا و دارو گفت: هر ۴ فرآورده طبيعي با منشاء گياهي مرتبط با بيماري کرونا که مجوز موقت توليد گرفته اند، داراي مصوبه کميته اخلاق در پژوهش براي انجام کارآزمايي باليني هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کيانوش جهانپور، افزود: اين چهار فرآورده گياهي پس از ارائه مدارک و مستندات لازم، طبق ضوابط از جمله نتايج اوليه حاصل از مطالعه باليني براي تصميم گيري در کميسيون قانوني تشخيص (صلاحيت ساخت و ورود دارو و مواد بيولوژيک) طرح موضوع شده اند.

وي افزود: نظر به نتايج مثبت اوليه حاصل از مطالعه باليني ارائه شده و اخذ رأي موافقت از کميسيون قانوني براي توليد و توزيع محدود اين فرآورده‌ها، تا کنون دو فقره مجوز موقت ۶ ماهه براي توليد و توزيع محدود (براي تکميل مطالعه باليني) صادر شده و تمديد اين مجوزها يا صدور پروانه ساخت، منوط به ارائه نتايج تکميلي مطالعه باليني و تأييد اداره کل آزمايشگاه‌هاي مرجع کنترل غذا، دارو و تجهيزات پزشکي است.

رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت تاکيد کرد: مجوزهاي مورد اشاره بر اساس مأخذ قانوني به صورت موقت ۶ ماهه صادر شده است. همچنين براي هيچيک از اين فرآورده‌ها، ادعايي مبني بر درمان کوويد ۱۹ مطرح نبوده و صرفاً با توجه به نتايج حاصل از مطالعه باليني اوليه و مستندات علمي ملي و بين المللي موجود و مونوگراف هاي مرتبط، مجوز موقت / موافقت براي صدور مجوز موقت با ادعاي بهبود يا کمک به بهبود برخي علائم بيماري مذکور صادر شده است و تعدادي فرآورده ديگر با منشأ گياهي نيز در حال طي روال قانوني فوق هستند.

جهانپور خاطرنشان کرد: کميسيون قانوني تشخيص ماده ۲۰ مصوب قانون مربوط به مقررات امور پزشکي و دارويي مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحات بعدي آن، با ترکيبي از اعضاي معتبر از نظر علمي، خوشنام و عاري از تعارض منافع به عنوان بالاترين مرجع قانوني همواره سعي کرده به دور از هرگونه سمت و سوي غيرعلمي و با اختيارات قانوني خود در جهت تأمين داروهاي مورد نياز بيماران و از سوي ديگر براي شکوفايي استعدادهاي دانشمندان و نخبگان کشور از خلاقيت‌ها و نوآوري اين فرهيختگان نيز استقبال نمايد و با اين رويکرد، ايران اسلامي در زمينه‌هاي مختلف داروسازي با افتخار به پيشرفته‌ترين کشور منطقه تبديل شده است.

منبع: مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html